Publicat în Cultură Organizațională

Cum arată un manager bun?

Mulți cred că management înseamnă să fii în fruntea unei echipe și să dai ordine. Însă, poziția de coordonare într-un anumit proiect implică și o serie de responsabilități.
Vom vedea în cele ce urmează ce alte calități trebuie să aibă și cum trebuie să fie un manager ca „să îți placă” de el sau măcar să vă tolerați reciproc pentru rezultate eficiente.

Unii – sau mai bine zis unele – consideră că un manager bun trebuie să fie rupt din soare și din stele, adică să arate cam așa:

Fetelor, nu-i așa că v-ați dori un manager fix ca cel din poza de mai sus?

Alții, în schimb, sunt de părere că managerul ideal arată așa:

Ce ziceți, băieți? V-ar plăcea să vă conducă o femeie care arată similar cu cea din poză?

Sex-appealul managerului este mai puțin important pentru că nu calitățile fizice contează, ci acțiunile sale. Din păcate, astăzi există multe companii care au o cultură organizațională toxică, tocmai din cauza incompetenței managerilor. Mulți dintre aceștia nu iau în calcul dacă sarcinile de lucru propuse spre rezolvare pot fi soluționate sau nu de oamenii din echipă.

Ce face un manager bun?

Un manager competent are abilități de lider, știe cum să construiască relații solide cu oamenii din subordine și știe cum să-i motiveze. Din nefericire, nu toți managerii întrunesc calitățile necesare, astfel că multe echipe și implicit multe proiecte au de suferit din această cauză. Iată, deci, cum ar trebui să se comporte managerul ideal:

  • Învață alături de echipa sa și nu pretinde că le știe pe toate;
  • Nu acoperă pe nimeni (pentru binele companiei din care face parte);
  • Nu caută vinovați. E cel mai ușor să dai vina pe ceilalți. Oamenii care nu sunt capabili să-și asume responsabilitatea fac des asta. Desigur e important să știi cine a greșit și cu ce a greșit, însă un manager bun nu dă vina pe ceilalți (mai ales dacă greșeala îi aparține);
  • Știe să-și gestioneze frustrările fără să-și verse nervii pe alții;
  • Este orientat către soluționarea problemelor, în niciun caz spre crearea lor;
  • Nu face presiuni (mai ales dacă nu este cazul) asupra oamenilor pe care îi are în subordine. Cu alte cuvinte, are încredere că aceștia știu ce au de făcut, că își vor face taskurile și că vor respecta deadline-urile;
  • Este corect și imparțial. Nu face comparații cu voce tare între oamenii din echipă și nu-i critică cu voce tare. Se spune că este bine să lauzi cu voce tare și să critici persoana în privat. Eu cred că oamenii trebuie să fie apreciați pentru munca lor și să se simtă valoroși, dar nu aș încuraja nici un comportament plin de laude și complimente excesive care să dezvolte narcisism;
  • Recunoaște meritele echipei și nu își atribuie munca subordonaților;
  • Își ajută oamenii din echipă, comunică deschis cu aceștia și îi ascultă ori de câte ori au ceva de spus;
  • Este bine organizat. Dacă nu așezi lucrurile în ordine, apare haosul;
  • Este conștient de responsabilitățile pe care le are, are întotdeauna un plan B, un plan de rezervă (în cazul în care planul A nu funcționează), iar dacă nu are, face rost);
  • Are inițiativă, are spirit de echipă și împarte sarcinile corect.

Ce așteptări să ai de la un manager

Un manager bun nu este Dumnezeu, așa că nu are cum să ghicească gânduri. Și nu este nici Moș Crăciun sau vreun personaj magic din povești, așa că nu te aștepta să înfăptuiască cine știe ce miracole. Cu alte cuvinte, trebuie să ai așteptări realiste de la el.
Nimeni nu-i perfect, așa dă-i voie managerului tău să fie om și să facă greșeli. Important este să își asume ceea ce face și să învețe din greșeli.
Dacă ai parte de un manager bun, apreciază-l și ajută-l să devină și mai bun. Însă, dacă ai parte de un manager care-și face treaba prost, tot ce-ți pot spune e Dumnezeu cu MILA!

Manager. Foto de energepic.com via Pexels
Ryan Gosling. Foto via lifeandstylemag
Angelina Jolie. Foto via Flickr
Mila Kunis. Foto de Gage Skidmore via Flickr


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *