Cu toții trecem printr-o perioadă dificilă în care trebuie să ne adaptăm la condițiile date, având în vedere situația de criză apărută. Chiar dacă am fost nevoiți să ne mutăm birourile acasă, nu ar trebui să renunțăm la activitățile de team building.

În primul rând, ne distrăm împreună cu echipa – în astfel de perioade, este important să ne păstrăm moralul ridicat, să ne luăm doza de optimism și de încurajare. În al doilea rând, aceste activități ajută la consolidarea și la dinamica echipei. Cunoscând cât de important este rolul acestora, am pregătit o listă plină cu activități numai bune de pus în practică împreună cu colegii.

1. Spune-ne ceva despre tine

Fie că lucrezi într-o echipă nouă, fie că ai dobândit ceva vechime alături de oamenii cu care colaborezi profesional, acest joc este unul de cunoaștere, în care veți putea afla mai multe unii despre ceilalți. Cum funcționează? Ei bine, trebuie să spui ceva despre tine la întâmplare. Eventual ar fi frumos să alegi o afirmație pe care colegii nu o cunoșteau. Câteva exemple:

  • Știu să cânt la chitară.
  • Am vizitat Austria.
  • Îmi place să pictez.

2. O minciună și două adevăruri

Fiecare membru al echipei prezintă trei afirmații despre sine – două adevărate și una falsă, iar ceilalți trebuie să ghicească care este afirmația adevărată. După ce toată lumea a ghicit, vorbitorul își dezvăluie minciuna. Pentru a face jocul și mai distractiv, puteți realiza un sistem de puncte, iar la final, câștigătorul să fie răsplătit cu „mici atenții” din partea echipei.

3. Ce îi place/Ce nu îi place…

Se va alege un coleg. Pentru a explica jocul mai bine, îi vom pune numele fictiv Gigel. Fiecare dintre participanții la joc va nota câte o afirmație și o negație despre colegul Gigel. Se va acorda un timp de până la 5 minute. Așadar, cineva ar putea spune: 

  • Lui Gigel îi place să meargă cu autobuzul.
  • Nu îi place să sară cu parașuta. 

În timp ce altcineva ar putea spune:

  • Lui Gigel îi plac câinii.
  • Nu îi place mâncarea picantă.

Afirmațiile ar putea fi contradictorii (vă puteți contrazice între voi) sau ireale (nu trebuie neapărat să fie adevărate). Important este să vă distrați. La final, Gigel va aproba afirmațiile corecte despre și le va infirma pe cele incorecte. Ulterior, se va alege o altă persoană.

4. Ghicește Emoji 

Fiecare dintre voi va scrie pe o foaie de hârtie sau într-un document word un emoji, fără a dezvălui celorlalți ce a ales. Participanții la joc vor trece în dreptul fiecărui nume din rândul celor prezenți ce emoji consideră ei că au ales ceilalți. Timpul de lucru este de 5 minute, iar la sfârșit, se vor arăta rezultatele. Se poate ține și un punctaj, iar persoana care ghicește cele mai multe emoji-uri poate primi un mic cadou din partea echipei.

5. Calități și defecte

Jocul acesta este dificil – pentru că nimeni nu vrea să-și arate vulnerabilitățile – și poate părea incomod la prima vedere. Însă, dacă îi înțelegi profunzimea și îl utilizezi ca pe un instrument de cunoaștere, vei putea ajuta echipa. Jocul va arăta cât de bine vă cunoașteți între voi. Se pot organiza grupe de câte 2 persoane, iar fiecare dintre voi va prezenta o calitate și un defect pe care consideră că îl are celălalt cu care formează perechea. Atât calitățile, cât și vulnerabilitățile descoperite vor ajuta lucrul în echipă în cadrul proiectelor viitoare.

6. Scenarii

Managerul sau responsabilul este rugat să se transforme într-un mic scenarist: să creeze scenarii raportându-se la departamentul în care activează. Spre exemplu, un specialist în client service are o întâlnire cu un client care dorește să renunțe la contract pentru că nu-i mai place campania, deși a fost ideea lui și inițial și-a dat acordul. Ce ai face în această situație? Acest joc se dovedește a fi foarte util pentru că te ajută să contextualizezi, să-ți imaginezi diverse scenarii, să cauți soluții la probleme care pot apărea la un moment dat. De asemenea, în funcție de anii de activitate a managerului, se pot utiliza chiar scenarii reale, concrete, corelate cu diverse experiențe prin care a trecut acesta.

7. Jocuri de rol

Vă puteți distra și interpretând diverse jocuri de rol care să vă stimuleze creativitatea și proactivitatea. De exemplu, ostaticul, răufăcătorul și negociatorul sau elevul și profesorul, psihoterapeutul și pacientul, politicianul și jurnalistul sunt doar câteva exemple, dar puteți alege mult mai multe. De dragul jocului, chiar vă puteți asuma pe rând diferite roluri din firmă.

8. Planificare

Puteți concepe o listă cu ieșiri pe care le planificați după ce trece această perioadă (poate doriți undeva la munte sau la mare sau diverse alte activități tras cu arcul, karting, lasertag, seară de boarding games, leadership cu ajutorul calului – HorseConnection, etc). Fiecare este invitat să vină cu idei, sugestii, dorințe.

9. Feedback

Comunicarea e cheia – o placă pe care probabil te-ai săturat să o auzi. Însă, când lucrezi într-o echipă, chiar e important să fii deschis, onest și transparent. Ce ai dori să schimbi la actualul loc de muncă, sau la echipa cu care colaborezi, în firma în care activezi? Oferă sugestii, vino cu idei, argumente și cu o dorință sinceră de îmbunătățire, iar în viitor, cine știe, poate chiar se vor implementa.

10. Dezvoltare personală

Propun o sesiune în care pur și simplu discutați liber – faceți un schimb de informații valoroase. Oferiți recomandări de lecturi pe care le-ați parcurs sau cursuri pe care le-ați frecventat sau ați dori să le frecventați.  Vorbiți despre un serial care vă place, care și-a pus amprenta asupra voastră, o expoziție care v-a atras interesul, o conferință TEDx care vi s-a părut interesantă. În alte cuvinte, orice care poate fi benefic și care ajută la dezvoltarea profesională sau chiar personală a individului. 

Nimeni nu-i perfect

Nu ai mereu zile bune la muncă…Poate echipa cu care lucrezi nu e cea mai bună sau nu e cum ți-ai fi dorit, dar nu uita că e formată din oameni – cu puncte tari și cu puncte slabe. Nimeni nu este perfect, dar dacă le descoperi atu-urile celor cu care colaborezi, le vei putea utiliza în viitor în cadrul anumitor proiecte (ceea ce va fi util mai ales pentru coordonatorii de echipă). În plus, veți deveni mai apropiați și mai deschiși unii față de ceilalți, astfel că veți lucra mai ușor.

Poate că momentan îți privești jobul doar ca pe o modalitate care te ajută să supraviețuiești și nu ești interesat să formezi legături cu colegii de muncă. Însă, important este să te raportezi la oamenii cu care lucrezi cât de bine poți, chiar dacă nu rezonezi chiar atat de bine cu ei. Dacă vei avea o atitudine pozitivă față de ei și vei încerca să îi înțelegi, vei dezvolta relații mai sănătoase la job. Spor!

Foto: rawpixel.com

De Gabriela

Vânt bun corabiei tale!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *