În zilele noastre, a devenit o adevărată provocare să reușești să concepi un titlu bun măcar, dacă nu chiar genial, fapt ce poate fi confirmat chiar și de content writerii care activează de mult timp în industrie. 

Atunci când privim o pictură, ne uităm în colțul din dreapta jos, la semnătura artistului. Ei bine, în cazul unui text, lucrurile nu stau chiar așa, deoarece «semnătura artistului» se află chiar la început – în titlu. Iar dacă acesta nu va atrage interesul publicului, opera – în cazul nostru, textul – nu are nicio șansă de a fi admirată pentru că cititorul nici măcar nu o va scana rapid cu privirea. 

Așadar, dacă vrei să compui un titlu atractiv pentru cititorii tăi ar trebui să urmărești câteva elemente despre care vom discuta în următoarele rânduri.

Claritate

Un titlu bun trebuie să fie foarte clar și adaptat publicului țintă. De exemplu, într-un fel mă voi adresa comunității academice și altfel voi scrie pentru un public tânăr, amator de senzații tari care practică bungee jumping.

Persuasiune 

Titlul unui text trebuie să fie persuasiv, să trezească cititorului grăbit dorința de a scana rapid tot articolul. Iar dacă subiectul chiar e de interes, acesta chiar va dori să-l citească din „scoarță în scoarță.”

Promisiune

Fie că vorbim despre un text care prezintă un produs (advertorial), o informație (știre, un articol informativ), un titlu bun vinde ceva, așadar trebuie ambalat frumos într-o promisiune. Ce avantaje va avea cititorul dacă va citi articolul respectiv? Îi oferă o informație valoroasă, îi rezolvă o nevoie, îi răspunde la o întrebare?

Optimizare SEO

Dacă scriem în online, un titlu bun trebuie să fie optimizat din punct de vedere SEO. Indiferent dacă ne place sau nu ideea, trebuie să ne adaptăm contextului dacă ne dorim rezultate. Iar un titlu prietenos cu SEO, nu doar cu cititorii săi va aduce mai mulți vizitatori pe pagină. Despre cât de importantă este optimizarea SEO, vom vorbi, mai pe larg, în alte articole viitoare, mai elaborate.

Cele mai întâlnite greșeli în titluri

Se poate întâmpla să scrii un articol bun și totuși să nu reușești să concepi un titlu pe măsură care să convingă audiența. Dacă vrei un titlu interesant și cu adevărat original, acordă mai multă atenție „ambalajului” pe care îl alegi după ce ai terminat de scris articolul. Așadar, ai grijă să eviți:

  • Clișeele. Pentru că aceste formule funcționează de cele mai multe ori, s-ar putea să nu reziști tentației de a le folosi. În general, lumea detestă clișeele, iar dacă ai un public țintă pretențios și nișat, s-ar putea să nu faci o alegere bună. Însă, dacă sunt reinventate, regândite sau puse într-un context potrivit s-ar putea chiar să le placă cititorilor tăi.
  • Un limbaj inadecvat. Dacă nu te adresezi persoanelor cunoscătoare în domeniu, evită să folosești un limbaj tehnic sau un limbaj de lemn care îngreunează lectura. Să vorbești pe limba publicului țintă, înseamnă în multe cazuri să optezi pentru un limbaj colocvial.
  • Un titlu greu de înțeles. Dacă vrei să alegi un titlu amuzant, nu opta pentru o glumă pe care cititorii ar înțelege-o abia după ce au citit textul. Chiar dacă ți se pare că sună mai bine sau că îi oferă un aer interesant articolului, riști ca cititorii să nu considere că merită să-ți ofere timpul lor.
  • Un titlu prea lung sau prea scurt. Caută un echilibru atunci când oferi textului semnătura ta. Un titlu prea lung sau prea scurt nu ajută nici vizual, nici din punct de vedere SEO. 
  • Un titlu care nu are legătură cu conținutul. Încă de pe băncile școlii, de când învățăm să scriem compuneri, aflăm că titlul trebuie să aibă legătură cu conținutul. Iar această regulă de aur rămâne valabilă chiar și în online. 

Titlurile COMERCIALE ?

Titlurile comerciale sunt cele care atrag mulți cititori și care au în componența lor formulări des întâlnite, de pildă, utilizarea unui număr. Explicația este de natură psihologică și anume: oamenilor nu le plac lucrurile prea complicate și nici nu dispun de mult timp. Așadar, dacă vor citi într-un titlu: 5 pași ca să faci x, y, z  – cu siguranță, vor fi atrași de acel articol. Personal, nu prea sunt încântată de astfel de formulări, dar dacă simt că într-un articol s-ar potrivi un astfel de titlu, nu ezit să îl utilizez.

Dacă ai rămas în pană de idei și nu găsești un titlu potrivit articolului tău, te poți inspira din formulele de mai jos.

Numere magice – 3, 5, 7, 9, 10, 12, 50, 100 – ?

  • Aplică aceste 3 metode ca să îmbunătățești X
  • Nu mai pierde vremea! 5 metode ca să rezolvi problema Y
  • 7 lucruri care-ți vor schimba abordarea privind (subiectul)
  • Să dai un titlu bun articolului tău nu este greu. Citește aceste 9 tehnici
  • Stăpânește arta Z cu aceste 10 trucuri

Cum să ?

  • Cum să faci mai mult X, cu mai puțin Y
  • Cum să înveți X cu puține resurse
  • Cum să readuci Y în (context) 
  • Cum găsești un titlu bun articolului tău

Întrebări❓

  • Ai nevoie de un titlu bun pentru articolul tău?
  • Ți-e rușine cu abilitățile tale de X ?Iată ce să faci
  • Unii excelează la capitolul A și alții nu. Din care categorie faci parte?
  • Cum te descurci cu un titlu prost de articol?

Iubire❤️

  • Toată lumea iubește titlurile bune de articole
  • Îndrăgostește-te de X
  • Ce au în comun Y și iubirea?
  • Utilizează Z și userii se vor îndrăgosti de brandul tău

Celebrități ?

Personalitățile îți validează produsul. Dacă adaugi o celebritate în titlu, produsul va cântări mai mult în ochii publicului tău țintă. Însă, această alegere e una destul de delicată pentru că nu poate fi utilizată decât în anumite situații. Personalitatea aleasă trebuie să aibă ceva în comun cu produsul tău, în niciun caz nu trebuie să manipulezi sau să minți publicul.

  • Albert Einstein despre subiectul X
  • Ce am învățat despre X de la Socrate
  • Ghidul lui Houdini’s privind Y
  • Trucuri uimitoare de la Sun Tzu pentru strategia de branding
  • Ce titlu ar fi găsit Platon pentru articolul meu de blog?

Business ?

  • Metode fascinante privind X care îți ajută businessul să crească
  • X este esențial dacă vrei să ai impact asupra publicului tău
  • Importanța unui titlu de articol pentru un business blog 
  • Antreprenorii de succes înțeleg cât de important e X
  • Cum începi o afacere de la zero folosind Y

Motivație ?

  • Concepe un titlu bun de articol cu care să te mândrești!
  • Ai nevoie doar de 14 zile și de X să obții Y
  • Crede în abilitățile tale de X, dar nu înceta să le îmbunătățești!
  • Metode simple de a îmbunătăți Z
  • Y te va ajuta să ai o afacere înfloritoare

Rezolvarea unei probleme ?

  • Piața concurenței. Cum te deosebești de ceilalți
  • Ai nevoie neapărat de X? Decide după ce citești articolul!
  • Scapă de problemele privind X odată pentru totdeauna
  • O metodă simplă să rezolvi problema unui titlu bun de articol

Formule de titlu mai puțin bune ?

Tot ce trebuie să știi despre X 

Indiferent de subiectul ales nu ai cum să cuprinzi într-un singur articol toate informațiile pe care utilizatorul își dorește să le cunoască, așadar nu este o idee bună să faci o astfel de promisiune. 

Află misterul din spatele Y 

Aproape de fiecare dată, un astfel de titlu anunță că urmează un text plin de banalități, scris doar pentru clickuri și dezamăgind cumplit publicul.

Să nu cazi cumva în capcană! Subiectul x este o păcăleală…

Deși conține o avertizare, un astfel de titlu provoacă repulsie pentru că, de multe ori, dezvăluirile din text nu au legătură cu titlul sau sunt lucruri pe care lumea le știe. Dacă vrei să scrii un titlu care intrigă și care atrage cititorii, poți găsi o altă formulare.

Cele mai bune Z de anul acesta…

Oricât de bun ar fi un produs, dacă îl lauzi excesiv încă din titlu poți trezi suspiciuni. Oamenii nu trebuie să simtă că vrei să le vinzi ceva prin intermediul articolului. De regulă, produsele foarte bune își fac singure reclamă prin calitățile lor, iar dacă userii sunt mulțumiți, le vor mai utiliza.

Vezi aici ce poți păți dacă folosești clickbait într-un titlu! 

Neplăcut, nu-i așa? Așadar, evită să folosești momeală în titlu. Fie că minți intenționat sau accidentat, un astfel de titlu te va face să pierzi încrederea publicului tău țintă. Mai mult decât atât, site-ul tău va fi considerat neserios și slab calitativ.

Nu există titluri proaste, ci doar titluri nerafinate

Nu uita că scopul unui titlu este de a capta interesul publicului țintă, așa că nu trebuie să alegi un titlu vag. Ai grijă să găsești o formulare care să exprime clar conținutul textului tău. Nu există titluri proaste, ci doar titluri nerafinate. Doar testând, experimentând și adaptând, vei obține un titlu excelent pentru textul tău. Doar prin mult exercițiu, vei obține un titlu atrăgător pentru cititorii tăi, pe măsura articolului tău. Spor și inspirație!

Foto: pixabay.com

De Gabriela

Vânt bun corabiei tale!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *